התמודדות ראשונית עם רגישות לקרינה

צמצום חשיפה

בהתאם לרמת הרגישות לקרינה, יש לנקוט בצעדים מידיים לצמצום, הקלה והפסקת התסמינים. 
וחשוב יותר - לפעול לצמצום הסיכון להתדרדרות במצב הרגישות. 

כבר ברמת הרגישות הראשונה יש לצמצם:
- שימוש בכל מכשיר סלולרי ואלחוטי.
- חשיפה לקרינה בתדר נמוך. 

חשוב להבין כי: 
  • יותר חשיפה = יותר תסמינים שחומרתם גדולה יותר. 
  • פחות חשיפה = פחות תסמינים בחומרה נמוכה יותר. 
  • אין רמה בריאה של חשיפה לקרינת רדיו

צעדים ראשוניים בהתמודדות עם רגישות לקרינה

  1. הפסקת, ולפחות צמצום, השימוש במכשיר הסלולרי - העדפת טלפון חוטי. כאשר חייבים להשתמש בסלולרי יש להשתמש באוזנייה או ברמקול לפרקי זמן קצרים. 
  2. ברכב - שימוש במכשיר סלולרי קבוע לרכב, בתקשורת דור שלישי (UMTS) עם אנטנה מחוץ לרכב.
  3. במקרה שהודעת SMS מחליפה שיחה ארוכה היא עדיפה, כאשר דרושות מספר הודעות SMS, עדיפה שיחה קצרה בסלולרי. זמן חשיפה לקרינה בעת הוצאת או כניסת הודעת SMS היא כ 7 שניות.
  4. במכשיר הסלולרי - כיבוי פונקציות גלישה סלולרית, WI-FI ובלוטות'. 
  5. כאשר חייבים לבצע גלישה סלולרית (לפרק זמן קצר בלבד) יש להעדיף גלישה בדור שלישי על פני דור רביעי.
  6. הפסקת שימוש בטלפונים אלחוטיים ושימוש בטלפונים קווים עם חוט.
  7. מעבר לשימוש במחשבים חוטיים (בניגוד לאלחוטי), סידור עמדות עבודה חוטיות, מחשב חוטי, מקלדת חוטית ועכבר חוטי. כיבוי WI-FI במחשבים ובראוטרים. 
  8. הפסקת שימוש בטאבלטים אלחוטיים, מחשבים אלחוטיים, טלפונים אלחוטיים.
  9. ביצוע בדיקות רפואיות להסרת החשש כי מדובר בבעיה אחרת, שעלולה להיות קשה יותר. כמו כן ביקור אצל רופא חשוב כדי שיהיה רישום רפואי לתלונות. אמנם כרגע הרפואה לא מכירה ברגישות לקרינה ורוב הרופאים לא ידעו לאבחן או לטפל ברגישות לקרינה, אך יש לדרוש את רישום התלונות ותיעודן.
  10. במסגרת הבירורים הרפואיים, מומלץ לבצע בדיקות דם מקיפות הכוללות בדיקות מינרלים וויטמינים, בדיקות רגישות למזון, בדיקות הצטברות מתכות ברקות העמוקות ובדיקות כלליות נוספות שניתן להשיג בקופות החולים.
  11. שימת לב לכל שיפור או שינוי בתסמינים ותיעודם.

כל שימוש בסלולרי ובציוד אלחוטי גורם לחשיפה לקרינה, גם כאשר פועלים לפי המלצות אלו. 
אי לכך, העדיפו תמיד שימוש בתקשורת חוטית. 
שימרו על עצמכם ועל ילדיכם. 

מה הלאה? 

צמצום שימוש וחשיפה יאפשר שיפור ראשוני. כדי להמשיך בהתמודדות ובשיפור יש להמשיך ולנסות לחזק את הגוף בכל דרך אפשרית. 
מדובר בדרכים אישיות להבראה, השונות מאדם לאדם, בהתאם לגנטיקה ואורח חיים. 
דרכים אלו נעות בין הקפדה על מזון טבעי אורגני ואיכותי, דרך טיפולים אלטרנטיביים, פעילות גופנית מסוגים שונים ועד שינוי סגנון חיים, שינויים באופן העבודה, בקריירה ובמקום מגורים.